Som admin på en LinkedIn Company Page eller Showcase Page gælder det om at holde tungen lige i munden, hvis du gerne vil like, kommentere eller dele en update fra din personlige profil og ikke som virksomheden.
For hvis du spørger mig, vil du ikke like en update som din virksomhed – det virker både uprofessionelt og lidt kikset, at en virksomhed liker sine egne updates.
Der er så vidt jeg ved fire forskellige veje til at være sikker på, at du liker som dig selv.
Dem vil jeg kort beskrive her.
De første tre veje er via en webbrowser på din PC/Mac og den sidste via smartphone-app’en (iOS).
Find og like updaten fra dit home feed
Det er vigtigt, at du ikke er inde på selve din Company Page eller Showcase Page, når du vil like, kommentere eller dele din virksomheds update. For så er det, at du liker som virksomheden.
Find derfor updaten fra dit home feed og like – og du er home safe.
Find updaten i dit home feed under Recent Updates
Men LinkedIn gør det ikke altid lige let at finde din update i dit home feed. Især ikke hvis du generelt har meget aktivitet i dit feed. For default-indstillingen er Top Updates – altså updates, der ranker højt, fordi de har fået god feedback i form af likes, kommentarer, delinger eller clicks. Updates med god feedback vurderer LinkedIn som særligt interessante for dig og prioriterer dem som Top Update.
Det hjælper derfor nogle gange at sortere efter Recent Updates i stedet for.
Før musen henover de tre små prikker markeret herunder – de gemmer sig godt – og klik så på Recent Updates.
Find så updaten og like som dig selv.
Find updaten under Interests > Companies i topnavigationen
Men selv det at sortere efter Recent Updates kan kan drille. En anden mulighed er at lede efter updaten under Interests > Companies i topnavigationen.
Her er det kun updates fra Company Pages og Showcase Pages. Der er altså sorteret aktivitet fra connections og grupper fra.
Det gør det lettere at finde updaten og like som dig selv.
Find updaten via smartphone-app’en
LinkedIn er desværre virkelig sløve, når det gælder funktioner for admins i deres smartphone-app.
Derfor er det en sikker vinder, at like din Company Page eller Showcase Pages updates fra app’en, da du slet ikke kan like som virksomhed i app’en.
Her kan det dog også være en udfordring rent faktisk at finde den pågældende update, hvis du har meget aktivitet i dit feed – for du kan i app’en ikke sortere på de måder jeg har beskrevet herover.
Jeg kan ikke sige præcis, hvad der er den letteste måde for dig, da det afhænger af hvor mange connections du har, hvor mange personer du følger, hvor mange virksomheder du følger og hvor mange grupper du er medlem af. Aktiviteten fra disse har nemlig indflydelse på hvordan dit feed bliver sat sammen.
LÆS OGSÅ Guide: Sådan linker du direkte til en LinkedIn-update
Hvis du har en anden eller nemmere måde at like en LinkedIn-update, fra din Company Page eller Showcase Page, som dig selv på, så lad mig det endelig vide i kommentarfeltet.